2012. január 8., vasárnap

Cassandra Clare: Üvegváros


Cassandra Clare: Üvegváros 
A Végzet ereklyéi 3. 

Hogy megmentse édesanyja életét, Clarynek el kell utaznia az Üvegvárosba, az Árnyvadászok ősi otthonába - még ha engedély nélkül belépni a városba a Törvénybe is ütközik, márpedig a Törvény megszegése halált jelenthet. Ha ennyi nem lenne elég, Jace nem akarja, hogy ott legyen, Simont pedig börtönbe vetették az Árnyvadászok, akik igencsak gyanúsnak találnak egy vámpírt, akinek nem árt a napfény.

Ahogy Clary egyre többet tud meg családja múltjáról, szövetségesre lel Sebastian, a titokzatos Árnyvadász személyében. Valentine minden erejével azon van, hogy örökre megsemmisítsen minden Árnyvadászt, nekik pedig csak akkor van esélyük vele szemben, ha összefognak örökös ellenségeikkel. De félre tudják-e tenni gyűlöletüket az Árnyvadászok és az Alvilágiak, hogy együttműködhessenek? Miközben Jace rádöbben, mi mindent hajlandó kockára tenni Claryért, vajon a lány újonnan meglelt képességeivel segíthet-e megmenteni az Üvegvárost - bármilyen áron?

A szerelem halálos bűn, és a múlt titkai is végzetesnek bizonyulnak, amikor Clary és Jace szembenéz Valentine-nal a New York Times nagysikerű sorozatának, A Végzet Ereklyéinek utolsó darabjában. 

Ezt a könyvet óriási várakozás előzte meg. Eredetileg 2010. október 28-ra volt kiírva a megjelenése.Ahogy elolvastam a második kötetet, szinte számoltam a napokat a hőn áhított harmadik kötet megjelenéséig. Tűkön ülve vártam, és október 28-án csalódottan vettem tudomásul, hogy a könyv sehol. Aztán jött a hír a fordítás csúszásáról és a 2011-es megjelenésről. Húzták előttünk a mézesmadzagot, hogy "januárban jön", aztán "február végén jön"... hát nem jött. Már a hajamat téptem, annyira szerettem volna már olvasni. Végül közölték, hogy a könyv 2011. április 30-án fog megjelenni. Ezt várd ki! 

Április 14-én "váratlanul" megjelent. És végre eljutott hozzám. (Azt mellesleg hozzátenném, hogy nem bírtam kivárni, közben elolvastam angolul. De azért vágytam a magyar nyelvű olvasásélményre is.) Örültem, hogy végre kapni lehet! :) Szóval megvettem és végre elolvastam.

Nem kellett csalódnom. Legalább olyan jó volt, mint amilyenre számítottam. Az utolsó oldal után elégedetten csuktam be a könyvet, mert minden megoldódott és totál "happy end"-del végződött a sztori. Tökéletes lezárása volt a trilógiának, csak egy icipici kétely maradt bennem valamivel kapcsolatban (ez a szál - mint megtudtam - majd visszaköszön a 4. részben). A történetben minden logikus, sok rejtélyre fény derül. Viszont olyasmiről is kiderül, hogy nem igaz, amit eddig megkérdőjelezhetetlennek tartottál. Újabb sétát teszünk a múltba és megismerkedünk a szülők generációjának történetével. Szóval a tartalom csillagos ötös. 

A szereplőkre ezúttal sem lehet panasz, Jace és Magnus Bane nagyot alakítanak, Clary pedig elviselhetőbb. Sőt, néha még együtt is tudtam vele érezni (bár az elején azért még mindig idegesítően makacs volt, aztán pedig kissé tyúkeszű, de elnézzük neki). Simon és Jace párbeszédei viccesek voltak, bár Simon kicsit sokat szerepelt a könyvben. Kicsit sikerült megkedvelnem, talán azért, mert már nem akar nyomulni Clary-re. Új szereplő Sebastian, aki nagyon jól eltalált figura és olyan jól kidolgozott karakter, hogy teljesen feldobta a sztorit. Romantikában sem volt hiány: Jace beszédei gyönyörűek és kifejezőek voltak, mégsem váltak csöpögőssé. És annyira illettek a személyiségéhez! 

Alex, Isabelle, Luke és a többi szereplő is szimpatikus, valamint feltűnnek érdekes új karakterek is. Valentine a megérthető gonoszok közé tartozik, és annyira kegyetlen, hogy már hiteles figura. De persze ő sem egy egyszerű "gonosz mert gonosz" jellem. Minden cselekedete motivált és logikusan megmagyarázható, ugyanakkor neki is vannak mélyebb érzései (pl. apai szeretet Jace iránt, ami azért némileg kiderül). Ő is összetett jellem, akár csak Jace. Valentine ezáltal igazi hátborzongató főellenséggé válik, akitől bármi kitelik. Szerintem tökéletes főgonosz. 

A könyv stílusára, nyelvezetére továbbra sincs panasz. Nem tartalmaz vulgáris kifejezéseket, van benne sok humor, és szívet melengető párbeszéd. Igazi értékekről ír, ami szintén nem utolsó szempont egy young adult -regénynél. Több szereplőnek is belelátunk a gondolataiba, persze nem E/1-ben és nem 100%-ban. Ezáltal kicsit titokzatosabb marad az egész, ami szintén jót tesz a történetnek. A borító ezúttal is nagyon szép. Nincs olyan, ami miatt pontot kellene levonnom. Az Üvegváros (és az egész sorozat) nagyon jó könyv, egydi, szerethető karakterekkel, izgalmas, fordulatos sztorival, sajátos fantáziavilággal és nem kevés humorral. Többször elolvasós kategória!

Értékelés
Borító: 5/5
Tartalom: 5/5
Szereplők: 5/5
Nyelvezet, stílus: 5/5

Összesen: 20 / 20 pont

1 megjegyzés:

Emenra írta...

Ez volt a legjobb rész! Egyszerűen tényleg nem tudtam letenni...

Megjegyzés küldése

Template by:

Free Blog Templates